تردید بین طلا و دلار
۱۳۹۹/۴/۲۹

به گزارش واحد خبری پارسیس گلد: دلار و طلا همچنان خبرسازی می‌کنند. قیمت هر قطعه سکه طلا به بالای ۱۱ میلیون تومان رسیده و قیمت دلار در صرافی ملی از ۲4 هزار تومان عبور کرده است.

این موضوع در شرایطی رخ می‌دهد که روزهای پایانی هفته گذشته، بازار ارز سیگنال‌های کاهش قیمت را از سوی متولیان دولتی دریافت کرده و روند رشد قیمت دلار و طلا اندکی کندتر شده است. 

تردید طلا و دلار

دو هفته پیش بازار طلا و ارز توانسته بود سودآورتر از بازار سرمایه ظاهر شود و در حالی که بازدهی بورس به ۵ درصد رسیده بود، سکه بازدهی تقریبا دو برابری بورس یعنی ۱۶ درصد، دلار بازدهی ۱۷٫۱ درصد و طلا بازدهی ۸٫۷ درصد را به ثبت رساند.

در هفته گذشته اما بازدهی بازار طلا و دلار کند شد و سکه فقط ۵٫۵ درصد، طلا ۷٫۳ درصد و دلار ۴ درصد بازدهی داشتند. در هفته گذشته بورس بازدهی ۵ درصد داشته است.

این در شرایطی است که هم وزارت امور خارجه از رایزنی‌هایش برای دریافت طلب ارزی ایران از کره جنوبی خبر داده و هم اخبار گمرک و وزارت صنعت حاکی از برخی گشایش‌های ارزی برای واردات کالاست. از آن سمت حسن روحانی، رییس جمهوری هم در تماسی تلفنی با عبدالناصر همتی، رییس بانک مرکزی توصیه‌هایی برای تخصیص ارز به بخش تولید کشور داشته است.

معادله درباره طلا کمی متفاوت است. در بازار ایران قیمت طلا به نرخ اونس جهانی و دلار وابسته است و تحلیلگران جهانی صعود قیمت طلا در روزهای آینده را پیش‌بینی کرده‌اند. وضعیت عامل دیگر افزایش قیمت طلا در ایران، یعنی بهای دلار همچنان نامعلوم است.

لینک خرید آنلاین طلا 

                                                                      پیج ایسنتاگرام پارسیس

منبع: تجارت نیوز

خرید آنلاین طلا ، خرید آنلاین نقره ، نرخ طلا ، شمش طلا ، شمش نقره

 

 

logo-samandehi